Дмитро Швець
Співзасновник і CEO компанії Reface — застосунку українського виробництва, який дозволяє користувачу змінювати обличчя у відео чи GIF за лічені секунди. Застосунок створений на основі технології GAN (Generative adversarial network), яка досягає високої роздільної здатності під час генерації зображення. Це перший AI-застосунок українського виробництва, який посів перше місце у топі американського AppStore, випередивши TikTok, Netflix і Amazon. У Reface сім співзасновників: Роман Могильний, Олесь Петрів, Ярослав Бойко, Денис Дмитренко, Кирило Сигида, Іван Алцибєєв та Дмитро Швець.
Чотири роки тому я думав переїхати у США, тому що там основний ринок ІT. Проте я багато подорожував і усвідомив, що Україна — мій дім, тому що тут мої люди
Пройшовши цей шлях у компанії, розумієш, що меж зростання не буває. Всі обмеження лише у тебе в голові. Тому ми завжди запитуємо себе та один одного: «Як ще можна? Чого ми ще не робили?».

Reface довів, що в Україні можна робити круті продукти, відомі на весь світ. Ми показали, що не лише у Лос-Анджелесі, центрі всього ентертейнменту (індустрія розваг), або технологічному Сан-Франциско, а й в Україні є люди, здатні робити космічні речі в deep tech (класифікація організацій чи стартапів з виразною метою надавати технологічні рішення). Ми показуємо, що на перетині креативу і технологій виникає магія.

Reface — це не тільки про бізнес і гроші: ми підтримуємо і співпрацюємо з благодійними, волонтерськими та освітніми організаціями, такими як STEM is FEM або UAnimals. Також допомагаємо просувати нову українську культуру, тому промо для фільмів українських режисерів та відео молодих артистів та музичних брендів додаємо у Reface безплатно. Наші «живі» мурали (за допомогою нової функції Swap Animation до Дня Києва Reface оживив ряд київських муралів; вони виконували різні пісні, наприклад «Шум» Go-A, «Київський вальс») — проєкт, що насамперед покликаний донести ідеї у новий, креативний спосіб. Ми намагаємося хоча б раз на квартал робити такі соціальні проєкти, які не спрямовані на прибуток, натомість несуть соціальну цінність.
З 18 років я живу один — батьки підтримали мене у цьому рішенні. Визначним для мене стало коло однодумців в університеті, яке мене і сформувало. На мене як людину, що займається фінансами, консалтингом та венчурними інвестиціями в стартапи, творчі люди та культурне середовище дуже вплинули. Сьогодні моя робота — це з одного боку постійно прораховувати ризики і аналізувати зміни на ринку, а з іншого — креативні люди, з левовою часткою авантюризму. Цей синтез діє і у команді Reface, приваблюючи нових членів команди та партнерів.
Саме бажання не підкорятися правилам, а знаходити патерни, в яких завжди є місце для творчості, привели Reface до успіху. Стартап — нелегкий хліб. І якби ми йшли класичним шляхом «знайти проблему і вирішити її», можливо, ми б не вирвалися вперед. Але з нами були сильні візіонери, як, наприклад, ранній інвестор Сергій Токарєв. Вони вірили в ідею, аналогів якій немає на ринку.

Зараз ми перебуваємо на найцікавішій стадії розвитку. Reface — це єдиний український проєкт, який за рік настільки виріс в індустрії, якої до цього в Україні не існувало. Рік тому у команді було десь двадцять людей — зараз нас двісті. Рік тому ми святкували перші 20 мільйонів завантажень — сьогодні їх більше 150 мільйонів і це люди по всьому світу.
Люди — найкращі вчителі, ваш зв'язок з майбутнім і сьогоденням. Для мене основне правило у бізнесі й житті — вірити в людей і любити їх
Стартап — це завжди про нескінченну віру і любов до людей. Критично важливо, щоб твоє коло однодумців підтримало тебе в кожній непередбачуваній ситуацї
Україна має значний інтелектуальний та соціальний капітал. Іноземні партнери Reface відзначають, як багато в Україні розумних, освічених людей. Більшість із них мала змогу виїхати з країни, але залишилася жити і працювати тут навіть в найбільш неспокійні часи.

Спочатку не всі розуміли, навіщо ми створили Reface і для кого. Ми пояснювали, що це новий рівень персоналізації, інший рівень сприйняття контенту, і те, що просто не було доступним людям до нас. І цей скріншот є доказом загального визнання: 31 серпня 2020 року Reface став застосунком номер один в американському App Store, випередив TikTok і Instagram, Netflix і Amazon. І це у часи пандемії. Ще рік до того ніхто не міг собі цього навіть уявити. Це зображення — як символ змін. Це доказ того, що все можливо. Сьогодні ми розуміємо, що обмежень не існує. В Україні і в усьому світі. Для мене та людей, з якими я працюю, це символ віри в те, що ми робимо. І в те, що потрібно йти далі.
Кращих людей, ніж в Україні я не зустрічав
Я — патріот місця, в якому живу. Найцінніше що тут є — спільноти та люди, адже саме вони мотивують досягати цілей та боротись. Так, у нас досі є певні проблем із комунікацією в країні, втім саме ком'юніті вчать і показують як можна консолідуватись навколо спільних цілей та інтересів. Згадайте лише піднесення і єднання яке відчували люди, коли у 2006 році Україна потрапила в ¼ фіналу Чемпіонату світу з футболу. Неймовірна енергія причетності та єднання. Хрещатик заповнений піднесеними людьми і символікою.

У Дня незалежності є сакральний сенс не з точки зору дати, а з погляду на людей, які тридцять років вірять у свою країну. Ми робимо кожен свою справу, проте якщо щось починає загрожувати нашій країні, життю і свободі наших близьких — ми виходимо і все змінюємо.